Pojem technologie je v našem oboru klíčový, proto se stále zabýváme zdokonalováním výrobních postupů a principů.
Chemická předúprava je základem úspěchu každého práškového lakování. Proto na ni v naší Práškové lakovně Albixon klademe opravdu velký důraz. Základem našeho úspěchu a kvality úpravy povrchů je specifická technologie chemické předúpravy. Konkrétní postup si můžete prohlédnout níže, kde je detailně rozepsán. Po chemické předúpravě musí být výrobek zcela vysušen a následuje samotný proces práškového lakování. Technologické postupy při chemické předúpravě se také liší dle materiálu ošetřovaného povrchu. Tyto postupy při chemické předúpravě hliníku a oceli si můžete pročíst také níže.
Níže vám představujeme výčet špičkové technologie, která tvoří naše výrobní tajemství a know-how.
-
Komorová předúprava (5 komor)
V této části linky lze dle pokynů řídicího systému v jednotlivých krocích předupravit zboží z hliníku, oceli a zinku podle doporučení dodavatele chemických produktů společnosti NABU. Doplňování tekutin je zajišťováno automaticky a každá komora umožňuje náklon závěsu pro rychlejší okap tekutin. -
Suška ulpělé vody
Tato část vysuší zbytky tekutin z předupravovaného materiálu. Teplota v sušce se pohybuje do 130 °C. -
Automatický box WAGNER
Lakovací zařízení umožňující lakování zboží o maximálních rozměrech 9000 x 2400 x 600 mm (D x V x Š) při rychlosti dopravníku 1,5 m za minutu. Zařízení obsahuje dva manipulátory s dlouhým zdvihem, 7x automatickou pistoli ve vodorovném uložení na každém manipulátoru, 1x ruční pistoli s předstřikem a 1x ruční pistoli s dostřikem. -
CLEANROOM – čistý prostor pro lakovací kabinu
Jedná se o uzavřený prostor pro automatickou kabinu o rozměrech cca 20 x 10 m s chladící jednotkou a vzduchotechnikou. -
Vypalovací pec s nepřímým ohřevem vzduchu
Dostatečná kapacita s želírovací zónou zabezpečí kvalitní vypálení zboží v daném čase a taktu. Optimální takt linky je 5-6 minut. -
Podvěsný dvoukolejný dopravník
Dopravu materiálu v celém okruhu linky zajišťuje Power&Free dopravník se spouštěcími stanicemi na navěšování a svěšování. Maximální hmotnost dopravníku je 400 kg na jeden závěs. -
Řídicí systém
Celá linka je řízena systémem s dohledovou vizualizací a dotykovou obrazovkou. Systém má 4 stupně přístupu a je vybaven modemem pro vzdálené připojení za účelem servisu. Řídicí systém sleduje celý proces linky a případné poruchy hlásí obsluze. -
Recyklace odpadních vod
Recyklace odpadních vod probíhá v uzavřeném okruhu za pomoci iontové stanice a vakuové odparky. Celý systém zajišťuje minimální zpětné využití vody na 93 %. I toto zařízení je napojeno na řídicí dohledový systém linky. -
Automatické balicí zařízení na profily
Představuje automatické balení profilů do plastové fólie pomocí ultrazvukového systému.
Technologické postupy
Hliník
- Odmaštění – moření – NABUDUR STI/152S
- 1° oplachování
- 2° oplachování
- 3° oplachování - DEMI
- 4° oplachování - DEMI
- Pasivace Ti – NABUTAN STI/310
- Sušení
- Nanášení PP
- Želírování
- Vypalování
Ocel
- Odmaštění – fosfátování – NABUPHOR LKI/80
- 1° oplachování
- 2° oplachování
- 3° oplachování - DEMI
- 4° oplachování - DEMI
- Sušení
- Nanášení PP
- Želírování
- Vypalování
V případě, že se jedná o dekor, je celý proces doplněn o nanesení speciálního dekorativního vzoru a zatavení tohoto vzoru ve vakuové peci.